آنالیز پیج اینستاگرام
اینستاگرام نیز دادههای آماری جالبی در اختیار کاربرانی که بیزینس پروفایل اینستاگرام را فعال دارند، قرار میدهد که به کمک آنها میتوانید تاثیر بازاریابی در اینستاگرام را بر روی مخاطبانتان بسنجید و اگر لازم است متفاوت عمل کنید.
بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟
بیزینس پروفایل یا اکانت تجاری اینستاگرام یک قابلیت رایگان در اینستاگرام است. اینستاگرام این امکان را به کاربران میدهد که اکانتهایی که میخواهند در اینستاگرام به عنوان بیزینس شناخته شوند، پروفایلشان را به بیزینس پروفایل تغییر دهند. اطلاعات بیشتر در مورد بیزینس پروفایل اینستاگرام
برای تحلیل دادههای آماری که اینستاگرام در اختیار شما قرار میدهد، ابتدا کافی است به پروفایل خود در اینستاگرام مراجعه کنید و در قسمت بالای آن بر روی آیکون نمودار کلیک کنید تا به آمارهای صفحه خود دسترسی پیدا کنید.البته لازم به ذکر است که برای این منظور باید پیج اینستاگرام را به بیزینس پروفایل تبدیل کنید.
معنی Impressions چیست ؟
معنی impression (ایمپرشن ) بیانگر آن است که تبلیغ شما به چه تعداد بر صفحه موبایل کاربران ظاهر شده است.
معنی Engagement
تعداد کل درگیری یا همان اکشن هایی که کسانی را که این پست را دیده اند نشان می دهد. این مورد به عبارتی عددی است که شامل جمع زدن تعداد لایک ها+تعداد کامنت ها+ تعداد افرادی که پست را ذخیره کرده اند، می باشد.
برای محاسبه میزان Engagement یا نرخ تعامل در اینستاگرام می توانید از سایت آنالیز پیج اینستاگرام استفاده کنید
معنی Reach (ریچ )
این داده آماری بیانگر آن است که چه تعداد کاربر یکتا از پست شما بازدید کرده اند
Website Clicks
اگر در پروفایل صفحه کسبوکار خود لینک قرار داده باشید، این داده آماری، تعداد دفعاتی که بر لینک شما کلیک شده است را نمایش میدهد.
Profile Visits چیست ؟
این اصطلاح تعداد دفعاتی که پروفایل شما دیده شده است را مشخص میکند.
Followers
این قسمت تعداد فالوئرهایی که در هفته پیش بهدست آوردهاید و یا از دست دادهاید و همچنین، میانگین زمان در روز که فالوئرهای شما از اینستاگرام استفاده میکنند را نشان میدهد که این اطلاعات برای برنامهریزی پستهای شما میتواند بسیار مفید باشد.
با اکانت بیزینس اینستاگرام می توانید اطلاعات کاملی از فالوئرها داشته باشید. اطلاعاتی مانند اینکه از کدام کشور و شهر هستند و این که کثر فالوئرهای شما در چه زمانی آنلاین هستند و اینستاگرام خود را چک می کنند. این اطلاعات ارزشمند به شما کمک می کند که در مورد نوع محتوا و زمان انتشار آن تصمیمات حساب شده ای بگیرید و بیشترین reach و engagement را داشته باشید.