بیزینس پروفایل اینستاگرام یا تجاری کردن اکانت اینستاگرام برای افزایش فروش در اینستاگرام بسیار موثر است با آموزش و نحوه تبدیل اکانت شخصی به بیزینس پروفایل اینستاگرام Business Profile در خدمت شما هستیم با مارکتینگ 98 همراه باشید.

بیزینس اکانت اینستاگرام

در صورتی که از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده می کنید بیزینس پروفایل اینستاگرام (business profile ) دارای دسترسی ها و ویژگی هایی می باشد که برای صاحبان کسب و کار می تواند بسیار مفید باشد .

با قابلیت بیزینس پروفایل (Business Profile) و تبدیل صفحه شخصی خود به پروفایل تجاری اینستاگرام علاوه بر امکان برخورداری از مزایای آن که در ادامه توضیح میدهیم می توانید دکمه Contact - شماره تماس ، ایمیل و آدرس شرکت تان به پیج خود اضافه کنید .

توجه : برای تبدیل اکانت شخصی اینستاگرام خود به بیزینس پروفایل نیاز به حساب فیسبوکی دارید که مدیر آن پیج نیز باشید و همچنین برای فعال سازی گزینه های تبدیل اکانت به بیزینس پروفایل دقت کنید پیج خصوصی نباشد و اکانت شما به صورت Public (عمومی) باشد.

نحوه تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل اینستاگرام

برای تبدیل اکانت اینستاگرام خود به بیزینس پروفایل اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید :
1- در ابتدا برنامه اینستاگرام خود را به جدیدترین نسخه آپدیت کنید .
2- برنامه اینستاگرام را باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید .
3- از قسمت پایین سمت راست صفحه ( آیکون آدمک ) وارد پروفایل خود شوید

بیزنیس پروفایل اینستاگرام

4- مطابق تصویر فوق در قسمت بالای سمت راست آیکون سه نقطه را لمس کنید تا وارد بخش تنظیمات پروفایل خود شوید

5 - پس از  ورود به بخش پروفایل (Profile) در بخش Account گزینه جدیدی با عنوان Switch to Business Profile را مشاهده خواهید کرد. این گزینه را انتخاب کنید.

بیزینس پروفایل اینستاگرام

5- در صفحات بعدی  Continue را بزنید تا به صفحه اتصال به اکانت فیسبوک برسید

6- در ادامه باید به صفحه فیسبوک شرکت یا شخصی خود متصل شوید برای این کار دکمه Login width Facebook را انتخاب کنید و اطلاعات صفحه فیسبوک برند تجاری خود را وارد نمایید . این صفحه فیسبوک باید صفحه ای باشد که خود شما ادمین آن هستید و برای هر بیزینس پروفایل اینستاگرام تنها می توانید از یک صفحه فیسبوک استفاده نمایید .

نحوه تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل اینستاگرام

7-  برای همگام‌سازی صفحه فیسبوک خود با اکانت اینستاگرامتان باید ایمیل یا شماره تلفن و همچنین پسورد اکانت فیسبوک خود را وارد نمایید .  در صورتی که ادمین چند اکانت فیسبوک باشید لیستی از اکانت های فیسبوک شما نمایش داده می شود که باید یکی از آن ها را انتخاب نمایید .

8- در مرحله بعد ایمیل و شماره تلفنی که می خواهید روی بیزینس پروفایل اینستاگرام شما باشد را وارد کنید . ضمن اینکه می توانید آدرس و موقعیت خود را روی نقشه و در قسمت Address مشخص کنید

 اکانت تجاری اینستاگرام

تبریک -  اکانت اینستاگرام شما تبدیل به بیزینس پروفایل اینستاگرام خواهد شد .

نکته : در صورتی که منصرف شدید و مایل بودید بیزینس اکانت اینستاگرام خود را مجددا به اکانت معمولی تبدیل کنید از قسمت تنظیمات گزینه Switch to personal account را انتخاب کنید . به این ترتیب بیزینس اکانت اینستاگرام شما به راحتی تبدیل به اکانت معمولی خواهد شد .

 بیزینس اکانت اینستاگرام

 

مزایای بیزینس پروفایل اینستاگرام

اگر به پروفایل اینستاگرام خود که الان تبدیل به بیزینس پروفایل شده است بازگردید. همانطور که مشاهده می‌کنید اکنون می توانید از  قابلیت‌های اکانت تجاری خود مانند  Call، Email و Direction  که به پروفایل اینستاگرام شما اضافه شده است  استفاده نمایید با مارکتینگ 98 همراه باشید تا عملکرد هر یک از آن‌ها را با هم بررسی کنیم

اضافه کردن دکمه Contact به اینستاگرام

یکی از تفاوت هایی که بین یک بیزینس پروفایل اینستاگرام (Business Profile) با پروفایل‌های معمولی وجود دارد وجود گزینه Contact در کنار گزینه Edit Profile میباشد که با انتخاب این گزینه کاربران می‌توانند به سه قابلیت دسترسی داشته باشند. این قابلیت‌های  Directions ، Call و Email نام دارند و عملکرد هر یک از آن‌ها به شرح زیر است:

  • گزینه Get Directions: با انتخاب گزینه Get Directions کاربر می‌تواند آدرس شرکت یا محل کار شما را مشاهده کند
  • گزینه Call: با انتخاب گزینه Call شماره تلفن شرکت یا فروشگاه شما به کاربران اینستاگرام نمایان می‌شوند.
  • گزینه Email: با انتخاب گزینه Email کاربر می‌تواند از طریق آدرس ایمیل درج شده با شما در ارتباط باشد .

 

اضافه کردن دکمه Contact به اینستاگرام

آنالیز و آمار بازدید پست ها و کاربران اینستاگرام

با استفاده از ابزار Insight می توانید آمار بازدید پست ها و رفتار فالوورهای خود را تحلیل و آنالیز نمایید شما در بخش فالوورهای بیزینس پروفایل اینستاگرام  (Business Profile)  خود می‌توانید به آمار دقیق‌تری نظیر  سن , جنسیت و محل سکونت فالوورها ، میزان تعامل آن‌ها با پیج اینستاگرام تان  و…  مشاهده نمایید . در صورتی که شما جهت بالا بردن فالوور پیج اینستاگرامی خود از قابلیت موقعیت مکانی ربات اینستاگرام استفاده کرده باشید با استفاده از این بررسی آمار می توانید به صحت این امر پی ببرید

برای دسترسی به این بخش کافی است آیکون نموداری که در قسمت بالای پروفایل بیزینس خودتان قرار دارد را لمس کنید و از این طریق به اطلاعات مفید فوق دسترسی پیدا کنید.

آمار بازدید اینستاگرام

زمانی که پست جدیدی را در در پیج اینستاگرام  خود به اشتراک گذاشتید، در این قسمت می توانید به اطلاعات زیر دست یابید:

Impression: مجموع تعداد دفعاتی که پست شما در ۷ روز گذشته دیده شده است.

Reach: تعداد بازدیدهای یونیک (غیر تکراری) را مشاهده می‌کنید.

Profile view: تعداد افرادی که در ۷ روز گذشته از پروفایل شما بازدید کرده‌اند.

Website click: تعداد دفعات کلیک بر روی لینک سایت‌تان است.

توجه داشته باشید Impression با Reach تفاوت دارد. ممکن است یک نفر چندبار پست شما را دیده باشد، هر بار مشاهده عکس یک Impression محسوب می ­‌شود. اما Reach تعداد مشاهدات واقعی است، هر چندین بار که یک نفر پست شما را مشاهده کند تنها یک Reach محسوب می‌شود.

مزایای بیزینس پروفایل اینستاگرام 

یکی از محبوب ترین قابلیت های صفحه اینستاگرام , اشتراک گذاری عکس ها و ویدیوها در استوری اینستاگرام است , با استفاده از  استوری اینستاگرام می توانید نسبت به برند سازی و معرفی خدمات خود به کاربران بهره مند شوید یکی از بهترین مزیت های اکانت های تجاری  امکان گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام می باشد برای استفاده از این امکان علاوه بر داشتن بیزینس اکانت اینستاگرام باید پیج شما بالای 10/000 فالوور داشته باشد در صورتی که میخواهید از قابلیت درج لینک در استوری به صورت فوری استفاده نمایید می توانید نسبت به افزایش فالوور اینستاگرام خود اقدام نمایید

قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام با Promote Ads

برای بیشتر دیده شدن عکس و ویدیوهای خود در پیج های و استوری اینستاگرام می توانید از گزینه پرموت Promote که زیر هر پست اینستاگرام قرار دارد استفاده کنید این نوع از تبلیغات در اینستاگرام که فعلا برای کاربران ایرانی قابل دسترس نیست به تبلیغات اسپانسری اینستاگرام معروف هست  که همانند تبلیغات گوگل بوده ولی محدودیت های خاصی در اینستاگرام وجود دارد برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با ما در  تماس باشید